Naslovna > Novosti

09.02.2016.

PREZENTACIJA PRAVILNIKA O TEHNIČKIM PRAVILIMA

Uprava za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu pripremila je i objavljuje prezentaciju Pravilnika o tehničkim pravilima za statutarnu sertifikaciju brodova unutrašnje plovidbe (Službeni glasnik Republike Srbije broj 30/15).

Prezentacija  Pravilnik o tehničkim pravilima



19.01.2016.

POČEO SA PRIMENOM PRAVILNIK O BRODSKIM ISPRAVAMA I KNJIGAMA

Pravilnik o brodskim ispravama i knjigama koji je objavljen u "Službenom glasniku RS", broj 60 od 08.07.2015., počeo je da se primenjuje od 01.01.2016. godine.

Ovim pravilnikom propisuje se vrsta, sadržina, obrasci i način vođenja brodskih isprava i knjiga, uslovi za izdavanje i prestanak važenja brodskih isprava i knjiga, uslovi i način obaveštavanja o promenama unetim u brodske isprave i knjige, rokovi važenja brodskih isprava i knjiga, kao i način vođenja i sadržina registra izdatih brodskih svedočanstava i svedočanstava o sposobnosti broda za plovidbu i određuje lice, odnosno organ koji je ovlašćen za unošenje podataka u brodske isprave i knjige.

Spisak isprava:

Obrazac br. 1 – Brodsko svedočanstvo
Obrazac br. 2 – Tabla na trupu
Obrazac br. 3 – Privremeni plovidbeni list
Obrazac br. 4 – Svedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu
Obrazac br. 5 – Dopunsko svedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu
Obrazac br. 6 – Privremeno svedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu u širim zonama plovidbe
Obrazac br. 7 – Privremeno svedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu u užim zonama plovidbe
Obrazac br. 8 – Privremeno svedočanstvo o sposobnosti broda za prevoz putnika
Obrazac br. 9 – Svedočanstvo o sposobnosti broda za obavljanje probne vožnje
Obrazac br. 10 – Svedočanstvo o baždarenju
Obrazac br. 11 – Svedočanstvo o sigurnosti radio-uređaja
Obrazac br. 12 – Svedočanstvo o bezbednosti i zdravlju na radu na brodu
Obrazac br. 13 – Svedočanstvo o sposobnosti teretnog uređaja i opreme
Obrazac br. 14 – Svedočanstvo o deratizaciji i svedočanstvo o oslobođenju od deratizacije
Obrazac br. 15 – Svedočanstvo o ispravnosti kormilarskog sistema
Obrazac br. 16 – Svedočanstvo o ispravnosti instalacije za utečnjeni gas
Obrazac br. 17 – Svedočanstvo o pregledu posuda pod pritiskom
Obrazac br. 18 – Svedočanstvo o odobrenju za brod
Obrazac br. 19 – Privremeno svedočanstvo o odobrenju za brod
Obrazac br. 20 – Svedočanstvo o odobrenju za tanker
Obrazac br. 21 – Privremeno svedočanstvo o odobrenju za tanker
Obrazac br. 22 – Privremeno svedočanstvo o sposobnosti plutajućeg objekta za premeštanje u svrhu posebnog prevoza
Obrazac br. 23 – Brodski dnevnik
Obrazac br. 24 – Popis posade
Obrazac br. 25 – Knjiga rada za tehnički plovni objekat
Obrazac br. 26 – Zdravstveni dnevnik
Obrazac br. 27 – Radio dnevnik
Obrazac br. 28 – Knjiga o uljima
Obrazac br. 29 – Knjiga sanitarne otpadne i kaljužne vode
Obrazac br. 30 – Dnevnik brodskog smeća
Obrazac br. 31 – Registar izdatih svedočanstava o sposobnosti broda za plovidbu
Obrazac br. 32 – Registar izdatih brodskih svedočanstava 

Pravilnikom o brodskim ispravama i knjigama i Zakonom o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama definiše se procedura važenja roka isprava do narednog redovnog pregleda, uz obavezan uslov obavljanja kontrolnog pregleda na godišnjem nivou radi potvrđivanja važenja svedočanstva o sposobnosti broda za plovidbu u skladu sa procedurom inspekcijskog nadzora u EU.

Ovom procedurom se poboljšava efikasnost rada eksperata Uprave i eliminiše čekanje na izdavanje novih isprava nakon obavljenog godišnjeg kontrolnog pregleda.

Kontrolni pregledi na godišnjem nivou se i dalje obavljaju od strane Uprave, u skladu sa Zakonom o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama, za sva plovila, izuzev za plovila mlađa od 20 godina i plovila 10 godina nakon prepravke nad kojima se kontrolni pregled sprovodi na svakih 30 meseci.

Tekst Pravilnika


03.12.2015. 

DONET PRAVILNIK O POSTUPKU UNUTRAŠNJEG UZBUNJIVANJA U UPRAVI ZA UTVRĐIVANJE SPOSOBNOSTI BRODOVA ZA PLOVIDBU

Dana 03.12.2015. godine, na osnovu člana 16. stav 1 Zakona o zaštiti uzbunjivača (Službeni glasnik Republike Srbije, broj 128/2014), Direktor Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu doneo je Pravilnik o postupku unutrašnjeg uzbunjivanja u Upravi za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu.

Tekst Pravilnika


19.02.2015.

DONETA JE STRATEGIJA RAZVOJA VODNOG SAOBRAĆAJA REPUBLIKE SRBIJE OD 2015. DO 2025. GODINE


Posle više termina javnih rasprava Strategija je usvojena na sednici Skupštine Republike Srbije i objavljena je u "Službenom Glasniku Republike Srbije" početkom januara 2015. godine.

Tekst Strategije


30.10.2014.


KVALITETOM KA ZADOVOLJENJU ZAHTEVA KORISNIKA

U godini kada obeležava 65 godina postojanja, Uprava za utvrđivaje sposobnosti brodova za plovidbu – organ u sastavu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastuktre, uspešno je implementirala zahteve standarda SRPS ISO 9001:2008.

Sertifikat je, 30. oktobra 2014. godine u prostorijama Uprave na Novom Beogradu, u ime Uprave primio direktor Slobodan Milošević od mr Mirjane Stanić, direktora sertifikacionog tela StandCert.

Uprava za utvrđivaje sposobnosti brodova za plovidbu je ovim sertifikatom potvrdila usaglašenost sistema menadžmenta kvalitetom sa zahtevima standarda ISO 9001:2008, za oblast tehničkog nadzora nad plovilima: brodovima, tehničkim plovnim objektima, skelama, čamcima za javni prevoz u privredne svrhe, plutajućim objektima za privredne svrhe.

Ovo je jedan od prvih sertifikata dodeljen organu državne uprave za poslovanje po međunarodnim standardima, sa ciljevima kvaliteta koji su usmereni ka zadovoljenju zahteva i očekivanja interesnih grupa: organizacija brodara, državnih organa, međunarodnih organizacija i građana; društva u pogledu primene propisa; zaposlenih u unutrašnjim jedinicama Uprave; saradnika Uprave, podisporučilaca materijala, opreme i usluga.

Sertifikat je dobijen od renomiranog sertifikacionog tela StandCert, akreditovanog od stane Akreditacionog tela Srbije – ATS.

Sertifikat

mr Mirjana Stanić i Slobodan Milošević prilikom uručenja sertifikata

Tim Uprave za utvrđivaje sposobnosti brodova nakon dobijanja priznanja za uspešno uveden sistem kvaliteta



12.06.2014.

PREZENTACIJA INTEGRISANOG SISTEMA MENADŽMENTA U UPRAVI
IMS (SRPS ISO 9001 i SRPS ISO/IEC 17020)


Dana 12. juna 2014. godine sa početkom u 12,00 časova je obavljena prezentacija projektovanog Integrisanog sistema menadžmenta u Upravi za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu. Navedenom skupu između ostalih su prisustvovali direktor Jugoslovenskog Rečnog Brodarstva i predsednik Grupe za brodarstvo Privredne komore Srbije Biljana Čvertkov sa saradnicima, direktor Uprave za transport opasnog tereta Dejan Tomić sa saradnicima, konsultant za usluge konsaltinga za potrebe sertifikacije prema SRPS ISO 9001 i potrebe akreditacije prema  ISO/IEC 17020 Dr Ratko Uzunović, rukovodstvo i svi načelnici odeljenja, rukovodioci odseka i grupa Uprave.

Slobodan Milošević, direktor uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu se prigodnim rečima obratio prisutnima i pozdravio predstavnike organizacija i organa koji su došli na prezentaciju. U svom izlaganju on je predstavio razloge za uvođenje ISO 9001 i ISO/IEC 17020, misiju, viziju, politiku kvaliteta i očekivanja u budućnosti.

Prisutnima se obratila Biljana Čvertkov, direktor JRB i predsednik Grupe za brodarstvo Privredne komore Srbije i poželela uspeh u uvođenju i sprovođenju Integrisanog sistema menadžmenta u Upravi. Ona je istakla da je JRB najveći komintent Uprave i izrazila zadovoljstvo dosadašnjom saradnjom. Takođe je izrazila nadu da će se saradnja unaprediti u budućnosti na obostrano zadovoljstvo.

Dr Ratko Uzunović u svojstvu konsultanta je predstavio zahteve međunarodnih standarda ISO 9001 i ISO/IEC 17020, primenjiva rešenja u okviru Integrisanog sistema menadžmenta (SRPS ISO 9001 i SRPS ISO/IEC 17020) u Upravi kao nezavisnom i kompetentnom kontrolnom telu.

Dr Ljubinka Radosavljević, načelnik – tehnički rukovodilac za industrijski nadzor je u svojoj prezentaciji upoznala prisutne sa dokumentacijom Integrisanog sistema menadžmenta u Upravi i to: izgledom Poslovnika, procedurama, uputstavima i zapisima na osnovu zahteva standarda i dugogodišnje tradicije u oblasti nadzora i pregleda brodova. Takođe su predstavljene obaveze i interesi zaposlenih u primeni Integrisanog sistema menadžmenta radi daljeg unapređenja.

Mišo Macura, načelnik – tehnički rukovodilac za tehnički nadzor je predstavio Proceduru za realizaciju usluga sa pripadajućim uputstvima –  PR-06. Ova procedura je ključna procedura Uprave kao akreditovanog nezavisnog i kompetentnog kontrolnog tela.

Nakog navedenih izlaganja i prezentacija usledila je diskusija. Na osnovu pitanja i predloga učesnika, rukovodstvo Uprave i konsultant su predstavili pojašnjenja i moguća poboljšanja u budućnosti. Direktor Uprave je u dogovoru sa rukovostvom odredio dalje korake u procesu uvođenja Integrisanog sistema menadžmenta u Upravi.




31.12.2013.

Na osnovu člana 91. stav 4. Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama ("Službeni glasnik RS", br. 73/10 i 121/12), Ministar saobraćaja, uz saglasnost Ministra finansija, doneo je


PRAVILNIK O VISINI TAKSE ZA PRUŽANJE STRUČNE USLUGE

VRŠENJA TEHNIČKOG NADZORA NAD BRODOVIMA UNUTRAŠNJE PLOVIDBE

Ovim Pravilnikom utvrđuje se visina takse za vršenje tehničkog nadzora nad brodovima unutrašnje plovidbe, tehničkim plovnim objektima, skelama, kao i čamcima i plutajućim objektima namenjenim za privredne svrhe (u daljem tekstu: tehnički nadzor).

Visina takse za vršenje tehničkog nadzora data je u Prilogu - Tarifa za pružanje stručne usluge vršenja tehničkog nadzora nad brodovima unutrašnje plovidbe, tehničkim plovnim objektima, skelama, kao i čamcima i plutajućim objektima namenjenim za privredne svrhe a nalazi se i na web prezentaciji uprave na adresi www.uprava-brodova/tarifa.

Danom početka primene ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o visini naknada za vršenje tehničkog nadzora nad brodovima unutrašnje plovidbe ("Službeni glasnik RS", broj 54/12).

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije" br. 114/13, a primenjuje se od 1. januara 2014. godine.

Na osnovu Zakona o republičkim administrativnim taksama (Sl. glasnik RS br.43/03, 51/03....47/13, 65/13), shodno tarifnom broju 1, zahtev za vršenje tehničkog nadzora brodova i svih usluga koje su navedene na web prezentaciji uprave na adresi www.uprava-brodova/usluge taksira se iznosom od 290,00 dinara a uplata se vrši na račun Budžeta Republike Srbije br. 840-742221843-57, po modelu 97, sa pozivom na broj 66-013107677749, za svrhu uplate republičke administrativne takse. Uplatu navedene takse, prilikom podnošenja zahteva, pravna lica dokumentuju svojim overenim izvodom sa računa ili potvrdom banke da je transakcija izvršena, a fizička lica dokumentuju nalogom za uplatu overenim od strane banke preko koje je transakcija realizovana.

Za dobijanje saglasnosti Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu da nadležni organ druge države izvrši pregled plovila radi izdavanja Privremenog svedočanstva - dozvole za jednokratno putovanje do matične luke potrebno je, shodno tarifnom broju 11, da podnosilac zahteva, pored gore navedene takse za zahtev, uplati još 290.00 dinara na isti račun budžeta Republike Srbije, sa istim pozivom na broj, za svrhu republičke administrativne takse i da Upravi dostavi dokaz o tome.

Po zahtevima korisnika usluga uz koje nije priložen dokaz o uplati propisane takse, Uprava neće postupati dok taj dokaz ne primi.

Plaćanja takse za zahtev oslobođeni su organi, organizacije, ustanove i institucije Republike Srbije, autonomnih pokrajina i jedinica lokalne samouprave.

Radni nalozi započeti pre stupanja na snagu Pravilnika o visini takse za pružanje stručne usluge tehničkog nadzora nad brodovima unutrašnje plovidbe okončaće se primenom Pravilnika o visini naknada za vršenje tehničkog nadzora nad brodovima unutrašnje plovidbe (Sl. glasnik br.54/12).


Prilog - Tarifa


19.07.2013.

92. ZASEDANЈЕ KOMITETA ZA POMORSKU SIGURNOST IMO


U peridu od 12. do 21. juna 2013. godine održano je 92. Zasedanjе Komiteta za pomorsku sigurnost Međunarodne pomorske organizacije (IMO). Zasedanju Komiteta za pomorsku sigurnost je prisustvovalo preko pesto delegata koji su predstavljali države članice, pridružene članice, agencije Ujedinjenih nacija, međunarodne organizacije i nevladine organizacije koje imaju konsultativni status.

Predsedavajući 92. zasedanja Komiteta za pomorsku sigurnost je bio Kristijan Brajnhold iz Danske, dok je zamenik predsedavajućeg bio Muhamed Segar iz Singapura.

Zasedanje Komiteta za pomorsku sigurnost je otvorio Generalni sekretar IMO-a Koji Sikimicu. U svom pozdravnom obraćanju Komitetu posebnu pažnju je obratio na sledeće teme:

  1. Piratstvo i oružane pljačke brodova, sa naglaskom na region Zapadne Afrike;
  2. Sigurnost putničkih brodova,
  3. Prihvatanje Pravilnika o priznatim organizacijama,
  4. Izmene i dopune Međunarodnog pravilnika o brodovima za prevoz gasa,
  5. Izmene i dopune SOLAS Konvencije,
  6. Prihvatanje obavezujućih odredbi u vezi održavanja čamaca za spasavanje i dr.


Generalni Sekretar se još osvrnuo na sledeća pitanja: provođenje Pravilnika iz Džibutija, inicijativu za reformisanje strukture potkomiteta, održivi razvoj, globalizaciju, Polarni pravilnik itd. Podsetio je još i da se ove godine obeležava četrdeset godina od prihvatanja MARPOL Konvencije i trideset godina rada Svetskog pomorskog univerziteta u Malmeu koji je osnovao IMO.

Na 92. Zasedanju komiteta su razmotrene sledeće tačke dnevnog reda:

  1. Usvajanje dnevnog reda, izveštaj o akreditacijama
  2. Odluke ostalih tela Međunarodne pomorske organizacije
  3. Razmatranje i usvajanje izmena i dopuna obavezujućih instrumenata
  4. Mere za poboljšanje pomorske bezbednosti
  5. Glavni cilj novih brodskih konstrukcionih standarda
  6. Sigurnost putničkih brodova
  7. Opasni tereti, čvrsti tereti i kontejneri (Izveštaj sa 17. zasedanja Potkomiteta za prevoz opasnih tereta, čvrstih tereta i kontejnera)
  8. Protivpožarna zaštita (Izveštaj sa 56. zasedanja Potkomiteta za protivpožarnu zaštitu)
  9. Radiokomunikacije i traganje i spasavanje (Izveštaj sa 17. zasedanja Potkomiteta za radiokomunikacije i traganje i spasavanje)
  10. Tečni teret i gasovi (Izveštaj sa 17. zasedanja Potkomiteta za tečnosti i gasove)
  11. Stabilitet, teretne linije i sigurnost ribarskih brodova (Izveštaj sa 55. zasedanja Potkomiteta za stabilitet, teretne linije i sigurnost ribarskih brodova)
  12. Sprovođenje države zastave (Izveštaj sa 21. zasedanja Potkomiteta za sprovođenje države zastave)
  13. Projektovanje brodova i opreme (Izveštaj sa 57. zasedanja Potkomiteta za projektovanje brodova i opreme)
  14. Obuka i vršenje brodske straže (Izveštaj sa 44. zasedanja Potkomiteta za standarde za obuku i vršenje brodske straže)
  15. Tehnička pomoć potprograma za pomorsku sigurnost i bezbednost
  16. Izgradnja kapaciteta za primenu novih mera
  17. Procena sigurnosti
  18. Pirati i oružane pljačke brodova
  19. Sigurnost brodova za prevoz generalnog tereta
  20. Sprovođenje instrumenata i pitanja s tim u vezi
  21. Odnosi sa drugim organizacijama
  22. Preispitivanje i reforme Organizacije, uključujući primenu uputstava Komiteta
  23. Program rada
  24. Izbor predsedavajućeg i zamenika predsedavajućeg Komiteta za 2014. godinu
  25. Razno
  26. Razmatranje izveštaja 92. zasedanja Komiteta


Na 92. zasedanju Komiteta za pomorsku sigurnost usvojene su rezolucije: MSC.349(92), MSC.350(92), MSC.351(92), MSC.352(92), MSC.353(92), MSC.354(92), MSC.355(92), MSC.356(92), MSC.357(92), MSC.358(92), MSC.359(92), MSC.360(92), MSC.361(92), MSC.362(92), MSC.363(92) i MSC.364(92) dok su sledeći nacrti rezolucija upućeni Skupštini na usvajanje:

  1. Nacrt skupštinske rezolucije o korištenju nacionalnih tonaža u primeni međunarodnih konvencija;
  2. Nacrt skupštinske rezolucije o obaveštavanju i cirkulaciji informacija posredstvom Globalnog integrisanog brodarskog informacionog sistema;
  3. Nacrt skupštinske rezolucije o Smernicama za pomoć istražiteljima u sprovođenju Pravilnika za istraživanje žrtava;
  4. Nacrt skupštinske rezolucije o izmenama i dopunama Smernica za inspekciju u skladu sa usklađenim sistemom inspekcije i sertifikacije;
  5. Nacrt skupštinske rezolucije za liste obaveza iz 2013. godine u skladu sa važnim instrumentima Pravilnika o sprovođenju IMO instrumenata;
  6. Nacrt skupštinske rezolucije o planu IMO identifikacionog broja;
  7. Nacrt skupštinske rezolucije o Preporukama za obuku i izdavanje svedočanstava osoblju angažovanom na priobalnim pokretnim jedinicama.



Usvojene su rezolucije


03.06.2013.


REDOVNO ZASEDANJE SAVETA MEĐUNARODNOG UDRUŽENJA
INSTITUCIJA TEHNIČKOG NADZORA I KLASIFIKACIJA (OTNK)



Redovno zasedanje Saveta međunarodnog udruženja institucija tehničkog nadzora i klasifikacija (OTNK) održano je u Moskvi od 28. do 30. maja 2013. godine. Na zasedanju je prisustvovalo 7 stalnih članica OTNK i 4 posmatrača u OTNK.

Na zasedanju Saveta OTNK razmotrene su sledeće tačke dnevnog reda:

  1. Otvaranje sastanka
  2. Izbor radnih tela. Usvajanje dnevnog reda
  3. Prijem u članstvo OTNK
  4. Godišnji izveštaj OTNK Sekretarijata o aktivnostima OTNK za period jun 2012. – maj 2013. godina
  5. Drugo izdanje Pravila za klasifikaciju i projektovanje brodova unutrašnje plovidbe
  6. Izveštaj predsedavajućeg OTNK radne grupe za kvalitet
  7. Izveštaj predsedavajućeg OTNK radne grupe za proučavanje i razvoj
  8. Rezultati UN ECE radnih tela
  9. Tekuće aktivnosti Dunavske komisije
  10. Prihvatanje Plana rada OTNK za period do sledećeg redovnog zasedanja OTNK Saveta
  11. Prihvatanje godišnjeg završnog računa za 2012. godinu
  12. Troškovi članarine i prihvatanje konačnih normi OTNK troškova članarine za 2012. godinu,
  13. Izbor predsedavajućeg OTNK Saveta
  14. Izbor načelnika OTNK Sekretarijata
  15. Mesto i datum održavanje sledećeg sastanka Saveta OTNK


Zasedanje je otvorio Dr Evgenij Trunin, predsedavajući Saveta OTNK koji je naglasio značaj priznatih klasifikacionih društava, kojima državne administracije predaju sve veći broj funkcija u oblasti pregleda i inspekcije brodova i opreme. On je podsetio da su glavni ciljevi OTNK uspostavljanje visokih standarda, unapređenje aktivnosti i jačanje autoriteta OTNK. Svi zadaci koje obavlja OTNK su posebno značajni u pogledu dobijanja priznanja od strane Ekonomskog i socijalnog saveta Ujedinjenih nacija.

Predstavnici Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu su, u okviru četvrte tačne dnevnog reda, obavili prezentaciju u kojoj su predstavili aktivnosti koje su obavljene u prethodnom periodu, organizacionu strukturu, trendove i buduće planove.

Najznačajnije aktivnosti koje su obavljene u periodu između dva zasedanja Saveta OTNK su izrada Dela 1 „Klasifikacija“ OTNK Pravila za čamce i izrada drugog izdanja OTNK Pravila za Klasifikaciju i projektovanje brodova unutrašnje plovidbe.

Savet je razmotrio i prihvatio Izveštaj predsedavajućeg OTNK radne grupe za kvalitet i Izveštaj predsedavajućeg OTNK radne grupe za proučavanje i razvoj. Za vreme zasedanja predstavljeni su rezultati UN ECE radnih tela i tekuće aktivnosti Dunavske komisije. Savet je prihvatio Plan rada OTNK za period do sledećeg redovnog zasedanja OTNK Saveta.

Za predsedavajućeg Saveta OTNK u periodu od 2013. godine do 2015. godine izabran je Čin Ngok Zjao, generalni direktor Vijetnamskog registra, a sledeće zasedanje Saveta bi trebalo da bude održano u aprilu ili maju 2014. godine u Vijetnamu.

Na kraju dvodnevnog zasedanja članice OTNK su potpisale Izveštaj sa zasedanja Saveta OTNK. Svečanom potpisivanju izveštaja prisustvovali su i prestavnici Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu.


20.03.2013.

POČETAK OBNOVE SRPSKOG BRODARSTVA I BRODOGRADNJE



Ministarstvo saobraćaja Republike Srbije organizovalo je 19. marta 2013. godine, pred prepunom salom Media centru u Beogradu, panel diskusiju pod nazivom "Reke Srbije - Kako do efikasnijeg transporta" i objavilo planove za početak obnove srpskog brodarstva i brodogradnje, kao i ulaganje ukupno 345 miliona evra u unapređenje plovnih puteva Dunava, Save, Tise i kanala Dunav-Tisa-Dunav.

Izlagači po ovoj temi su bili Mirjana Trifunović, pomoćnica ministra za vodni saobraćaj i bezbednost plovidbe, Slobodan Milošević, direktor Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu i Ljubiša Mihajlović, direktor Direkcije za vodne puteve.

Mirjana Trifunović je iznela zanimljive statističke podatke i dala informaciju o zakonodavnim i institucionalnim reformama. Takođe je navela tekuće projekte a zatim kao buduće projektne aktivnosti potencirala hidrotehničke radove na reci Dunav, uklanjanje potopljene flote iz Drugog svetskog rata u sektoru Prahova i hodrotehničke radove na reci Savi. Kao zaključak je iznela da je planirana izrada mini studije izvodljivosti koja će dati preporuku kako da se obnovi srpska flota.

Slobodan Milošević, direktor Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu, govorio je na temu "Stanje rečne flote". U uvodu je izneo osnovne informacije o Upravi kao i šta tehnički nadzor obuhvata.
Takođe je naveo da je prethodni period imao trend povećane ponude polovnih plovnih objekata, da se zbog trenutne ekonomske situacije ne očekuje povećanje broja plovnih objekata u narednom perodu, da se zbog nedostatka kapitala ne očekuje gradnja novih objekata osim u oblasti malih putničkih plovila gde se očekuje poboljšanje

Slobodan Milošević je rekao da u Srbiji ima 939 plovnih objekata, od čega je po vremeno aktivno 643. Prosečna starost srpske flote je preko 40 godina, a dozvolu ima 311 brodova od čeka su 133 samohodni objekti dodajući da su ti podaci zabrinjavajući ali da je tehničko stanje flote je još uvek zadovoljavajuće iz razloga što je flota građena pod nadzorom i u skladu sa klasifikacionim pravilima bivšeg Jugoregistra i što su pregledi koje vrši Uprava po obimu i kvalitetu takvi da se bezbednost objekata i ljudi i dalje održava na zahtevanom nivou
Kao primere problematike koja proizilazi iz novih propisa naveo je da tankeri sa dvostrukom oplatom postaju obavezni posle 2018, da je minimalna srednja brzina sastava povećana na 13 km/h), da postoje novi zahtevi za navigacionu opremu i da skele za prevoz ljudi moraju biti samohodne itd.
Stoji činjenica da je neophodna modernizacija flote, ali da bez učešća države nema pomaka u razvoju ove privredne grane što bi se moglo realizovati otvaranjem fonda za izgradnju brodova, kupovanjem novoizgrađenih brodova na lizing i uključivanjem domaćih brodogradilišta što bi sve uticalo na ukupnu privrednu aktivnost i povećanje zaposlenosti.

Ljubiša Mihajlović, direktor Direkcije za vodne puteve, je najavio da će uskoro biti gotovi projekti za radove na šest najkritičnijih deonica na Dunavu od Bačke Palanke do Zemuna i da će te radove finansirati EU sa oko 10 miliona evra a da će do kraja godine počeće i prvi radovi na obnovi plovnog toka Save.

Gospodin Gomez iz Delegacije EU u Srbiji i gospodin Mateo Petrone, direktor Evropske banke za obnovu i razvoj, najavili su da će nastaviti da pomažu Srbiju u ovoj oblasti.



Izlaganje Slobodana Miloševića



15.02.2013.


USVOJEN ZAKON O DRŽAVNOJ PRIPADNOSTI I UPISU PLOVILA



U Službenom glasniku Republike Srbije broj 10/2013 objavljen je Zakon o državnoj pripadnosti i upisu plovila koji je u primeni od 07.02.2013. godine.

Po ovom Zakonu (član 40) za upis u Upisnik brodova unutrašnje plovidbe, brod unutrašnje plovidbe mora da ima važeće brodske isprave izdate od strane organa uprave nadležnog za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu ili priznatog klasifikacionog društva, kao i da ispunjava tehničke i druge uslove propisane zakonom kojim se uređuje unutrašnja plovidba, odnosno zahteve sadržane u tehničkim pravilima za brodove unutrašnje plovidbe, što se utvrđuje vršenjem tehničkog nadzora u skladu sa zakonom kojim se uređuje unutrašnja plovidba.

U poglavlju "Prvi upis čamca ili plutajućeg objekta" u članu 159 je navedeno da ako ko je podnet zahtev za prvi upis čamca, odnosno plutajućeg objekta, koji se koriste u privredne svrhe i koji su građeni pre stupanja na snagu ovog zakona, Uprava za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu će pre vršenja osnovnog pregleda utvrditi da li čamac, odnosno plutajući objekat ispunjava zahteve propisane odredbama tehničkih pravila za čamce i plutajuće objekte kojima se uređuju postupci ocene usklađenosti projekta i gradnje čamca i plutajućeg objekta nakon izgradnje čamca ili plutajućeg objekta.

Također u članu 160 stoji da vlasnik čamca građenog za sopstvene potrebe (samogradnja) nakon stupanja na snagu ovog zakona, ne može taj čamac da stavlja na tržište u roku od pet godina od dana izdavanja svedočanstva o gradnji čamca ili plutajućih objekata građenog za sopstvene potrebe.

Svedočanstvo o gradnji čamca, odnosno plutajućeg objekta građenog za sopstvene potrebe izdaje nadležna lučka kapetanija, dok za čamce i plutajuće objekte koji su namenjeni za privredne svrhe svedočanstvo o gradnji čamca, odnosno plutajućeg objekta izdaje Uprava.

Svedočanstvo o gradnji čamca, odnosno plutajućeg objekta koji je namenjen za privredne svrhe izdaje se pod uslovom da vlasnik podnese Upravi tehničku dokumentaciju kojom se potvrđuje da je čamac, odnosno plutajući objekat izgrađen u skladu sa tehničkim pravilima za čamce i plutajuće objekte, kao i da je izvršen nadzor nad gradnjom od strane Uprave.

Ako vlasnik čamca građenog za sopstvene potrebe iz stava 1. ovog člana, stavlja čamac na tržište pre isteka roka iz stava 1. ovog člana, lučka kapetanija, odnosno Uprava izvršiće vanredni pregled čamca u cilju utvrđivanja usklađenosti tog čamca sa odredbama tehničkih pravila kojima se uređuju postupci ocene usklađenosti projekta i zahtevi u odnosu na gradnju čamca.



Zakon o državnoj pripadnosti i upisu plovila


26.12.2012.


ZAKON O IZMENAMA I DOPUNAMA
ZAKONA O PLOVIDBI I LUKAMA NA UNUTRAŠNJIM VODAMA



U Službenom glasniku Republike Srbije broj 121/12 od 24.12.2012. objavljen je Zakon o izmenama i dopunama Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama.

Prema ovom Zakonu u članu 90g definisani su rokovi za vršenje redovnih pregleda i to: (1) za putničke brodove, tankere i druge brodove koji prevoze opasnu robu i ledolomce čelične konstrukcije svakih pet godina, (2) za ostale brodove čelične konstrukcije svakih deset godina, 3) za brod čiji je trup izrađen od drveta, aluminijumskih legura ili plastične mase svake treće godine.

U članu 90d određeni ni su rokovi za vršenje kontrolnog pregleda i to: (1) za brodove čiji je trup izgrađen od drveta, aluminijumskih legura, plastičnih masa, sve putničke brodove, tankere i druge brodove koji prevoze opasnu robu, ledolomce i sve ostale brodove čelične konstrukcije, starosti preko 20 godina, odnosno 10 godina posle prepravke svake godine; (2) za ostale brodove čelične konstrukcije starosti do 20 godina, odnosno 10 godina posle prepravke svakih 30 meseci.

Članom 90l određeno je da je obim vanrednog pregleda nakon raspreme duže od jedne godine istovetan je sa redovnim pregledom.

Odredbom ovog zakona o utvrđivanju sposobnosti broda za plovidbu (član 97) koje se odnose na brod i tehnički plovni objekat, odnose se i na skelu, premeštanje plutajućeg objekta u svrhu posebnog prevoza kao i na čamac kojim se obavlja javni prevoz.

Članom 104a određeno je da brod koji ima ispravu o sposobnosti broda za plovidbu koja je izdata u skladu sa odredbama Konvencije o plovidbi Rajnom, sa izmenama i dopunama, mora da poseduje i dopunsko svedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu ako: (1) plovi na međunarodnim i međudržavnim vodnim putevima Republike Srbije, a ispunjava niže tehničke zahteve za brodove od onih koji su sadržani u Tehničkim pravilima i (2) plovi na državnim vodnim putevima Republike Srbije na kojima važe viši tehnički zahtevi za brodove u skladu sa Tehničkim pravilima.

U članu 106 stoji sledeće: (1) Brod mora da ima svedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu. (2) Svedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu, kojim se utvrđuje da brod odgovara zahtevima Tehničkih pravila, izdaje Uprava, nakon izvršenog pregleda iz člana 86. ovog zakona. (3) Svedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu izdato novosagrađenim brodovima u skladu sa zahtevima Tehničkih pravila, izdaje se na rok koji ne može da bude duži od pet godina za putničke brodove i deset godina za sva ostala plovila. (4) Rok važenja utvrđuje se u svakom konkretnom slučaju u skladu sa zahtevima Tehničkih pravila. (5) Rok važenja se upisuje u svedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu. (6) U slučaju brodova koji su u eksploataciji pre izdavanja svedočanstva o sposobnosti broda za plovidbu u skladu sa odredbama ovog zakona i zahtevima Tehničkih pravila, rok važenja svedočanstva o sposobnosti broda za plovidbu utvrđuje se od slučaja do slučaja, na osnovu rezultata kontrolnog pregleda i ne može da bude duži od rokova iz stava 1. ovog člana.


Zakon
Prečišćen tekst Zakona


12.11.2012.


SLUŽBENI GLASNIK OBJAVIO PRAVILNIK O PROBNOJ VOŽNJI



U Službenom glasniku Republike Srbije broj 99 od 16.10.2012. objavljen je Pravilnik o načinu obavljanja probne vožnje brodova i o zonama plovidbe brodova koji je Ministar saobraćaja doneo na osnovu člana 93. stav3. Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama ("Službeni glasnik RS", broj 73/10).
Ovim pravilnikom propisuje se način obavljanja probne vožnje broda i tehničkog plovnog objekta a u prilogu su date Zone plovidbe broda u kojima se obavljaju probne vožnje.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu obavljanja probne vožnje brodova ("Službeni list SRJ", broj 29/98).


Pravilnik



04.06.2012.

SLUŽBENI GLASNIK OBJAVIO NOVU TARIFU



U Službenom glasniku Republike Srbije broj 54 od 29.05.2012. objavljena je Tarifa za vršenje tehničkog nadzora nad brodovima unutrašnje plovidbe.
Na osnovu člana 91 Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama Ministar za infrastrukturu i energetiku doneo je Pravilnik o visini naknada za vršenje tehničkog nadzora nad brodovima unutrašnje plovidbe. Ovim Pravilnikom utvrđena je visina naknade za vršenje tehničkog nadzora nad brodovima unutrašnje plovidbe koja je data u Tarifi za vršenje tehničkog nadzora nad brodovima unutrašnje plovidbe. Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Tarifa o visini naknada za pružanje usluga korisnicima Savezne javne ustanove Jugoslovenski registar brodova unutrašnje plovidbe koju je doneo Savet te ustanove na sednici od 21.12.1999. godine.



20.12.2011.

VANREDNO ZASEDANJE SAVETA MEĐUNARODNOG UDRUŽENJA INSTITUCIJA
TEHNIČKOG NADZORA I KLASIFIKACIJA (OTNK)



Vanredno zasedanje Saveta Međunarodnog udruženja institucija tehničkog nadzora i klasifikacija (OTNK) održano je u Moskvi 14. i 15. decembra 2011. godine kome su prisustvovale 7 stalnih članica OTNK, 4 posmatrača u OTNK i pozvane organizacije.

Na zasedanju Saveta OTNK razmotrene su sledeće tačke dnevnog reda:
  1. Otvaranje sastanka
  2. Izbor radnih tela. Usvajanje dnevnog reda
  3. Pristup OTNK posmatrača. Izveštaj OTNK Sekretarijata
  4. Pedesetogodišnjica saradnje organa tehničkog nadzora i klasifikacija. Izveštaj Dr Evgenija Trunina, predsedavajućeg Saveta OTNK, generalnog direktora Ruskog rečnog registra
  5. Informativni izveštaji o aktivnostima OTNK članica, uključujući aktivnosti u vezi jubileja. Izveštaji šefova delegacija OTNK članica
  6. Određivanje strateških pravaca razvoja OTNK. Izveštaj OTNK Sekretarijata
  7. Uvođenje izmena u OTNK Statut saglasno sa razvojnom strategijom i prioritetima u razvoju OTNK.
Zasedanje je otvorio Dr Evgenij Trunin, predsedavajući Saveta OTNK koji je, pročitao pozdravna pisma koja su upućena Savetu OTNK od Evropske Komisije, Evropske ekonomske komisije Ujedinjenih Nacija i Dunavske komisije povodom pedeset godina postojanja i predstavio je Izveštaj povodom pedesetogodišnje saradnje organa tehničkog nadzora i klasifikacija.

U svom obraćanju naveo je organizacije koje su učestvovale kao stalne članice OTNK na osnovu sporazuma iz 1961. godine i to: Bugarski registar brodova, Vijetnamski registar brodova, Glavna inspekcija transporta Republike Mađarske, Jugoslovenski registar brodova, Kubanski registar brodova, Organizacija nadzora i klasifikacije DDR, Registar brodova Koreje, Registar brodova SSSR, Registar brodova Ukrajine, Poljski registar brodova, Ruski rečni registar i Češko-Slovački registar brodova.

U okviru izveštaja prestavljena su radna tela OTNK i to: Savetovanja direktora OTNK, Savetovanja glavnih inženjera OTNK, Savetovanja ovlašćenih eksperata i Savetovanja eksperata. Osim navedenih radnih tela postoje i radne grupe OTNK i to: Radna grupa za opšte odredbe i nadzor, Radna grupa za trup, Radna grupa za uređaje i opremu za spasavanje i signalizaciju, Radna grupa za stabilitet, pregrade, teretne linije, prevoz žitarica i rasutog tereta, Radna grupa za mašinski prostor, kotlove, izmenjivače toplote, uređaje pod pritiskom, sisteme i cevovode, Radna grupa za elektro, radio i navigacionu opremu, automatizaciju i kompjutere, Radna grupa za protivpožarnu zaštitu, Radna grupa za materijale i zavarivanje, Radna grupa za kontejnere i Radna grupa za zaštitu od zagađenja sa brodova. U okviru ove tačke dnevnog reda predstavljeni su ciljevi OTNK, uslovi za pristupanje u OTNK i pravila OTNK. Predsedavajući se hronološki podsetio na najznačajnije događaje u istoriji rada OTNK a Savet je razmotrio i usvojio navedeni izveštaj.

Na kraju dvodnevnog zasedanja članice OTNK su potpisale Izveštaj sa zasedanja Saveta OTNK. Svečanom potpisivanju izveštaja prisustvovali su i prestavnici Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu.




01.12.2011.

JESENЈE PLENARNO ZASEDANЈE CENTRALNE KOMISIJE ZA PLOVIDBU RAJNOM


Jesenje zasedanje Centralne komisije za plovidbu Rajnom (CCNR), održano je 1. decembra 2011. u sedištu ove organizacije u Strazburu na kojem je, pored ostalih, doneta odluka kojom se Republici Srbiji dodeljuje status posmatrača.

Na zasedanju su razmotrene sledeće tačke dnevnog reda:
  1. Otvaranje zasedanja – usvajanje dnevnog reda
  2. Opšta i pravna pitanja
    1. Dodeljivanje statusa posmatrača Republici Srbiji
    2. Bilans za period 2010-2011. godina
    3. Priprema aktivnosti za period 2012-2013. godina
    4. Sigurnost i pouzdanost plovnog puta Rajne
    5. Klimatske promene i plovidba Rajnom
    6. Održivost plovidbe Rajnom i plovidbe na unutrašnjim plovnim putevima
    7. Međunarodna saradnja CCNR-a (EU i međunarodne organizacije)
    8. Priprema diplomatske konferencije u cilju revizije Konvencije o ograničenoj odgovornosti u unutrašnjoj plovidbi
    9. Razmatranje žalbe podnete CCNR-u
    10. Status ratifikacije konvencija i protokola koji se odnose na CCNR
  3. Ekonomski aspekti, Ekonomska situacija u sektoru plovidbe Rajnom
  4. Ovlašćenja za zapovednike brodova i članove posade
    1. Priznavanje bugarskog svedočanstva za zapovednike brodova
    2. Administrativni sporazum koji treba zaključiti sa Republikom Bugarskom
    3. Formiranje radne grupe za pitanje uzajamnog priznavanja i modernizacije stručne osposobljenosti u sektoru unutrašnje plovidbe
  5. Propisi u saobraćaju
  6. Tehnički zahtevi za brodove
  7. Transport opasnih tereta na unutrašnjim plovnim putevima
  8. Pitanja koja se odnose na Rajnu kao plovni put
  9. Podaci o sprovođenju u državama članicama odluka komiteta i radnih grupa i podaci o postupcima kojima privremeni zahtevi prestaju da važe
  10. Budžet i administrativna pitanja
  11. Razno
Kompletan izveštaj



30.11.2011.

27. SKUPŠTINA MEĐUNARODNE POMORSKE ORGANIZACIJE (IMO)



27. Redovno zasedanja Skupštine Međunarodne pomorske organizacije (IMO) održano je u Londonu od 21. do 30. novembra 2011. godine uz prisustvovo preko hiljadu delegata koji su predstavljali 160 država članica i na kojem je usvojen veći broj rezolucija.


Kompletan izveštaj



14.11.2011.
TRANSORMACIJA JUGOREGISTRA
U UPRAVU ZA UTVRĐIVANjE SPOSOBNOSTI BRODOVA ZA PLOVIDBU

Predavanje na Mašinskom fakultetu

Na redovnom sastanku Društva brodograđevinskih inženjera i tehničara, koji je vodio prof. dr Milorad Motok, održanom 14. novembra 2011. godine na Mašinskom fakultetu u Beogradu, pred velikim i kompetentnim auditorijumom, Mišo Macura, načelnik odeljenja za tenički nadzor u Upravi za utvrđivanje sposobnosti za plovidbu, održao je predavanje pod naslovom TRANSFORMACIJA JUGOREGISTRA U UPRAVU ZA UTVRĐIVANjE SPOSOBNOSTI BRODOVA ZA PLOVIBU.

Kompletan izveštaj




13.10.2011.

14. MEĐUNARODNI SEMINAR RUSKOG POMORSKOG REGISTRA BRODOVA

U periodu od 12. do 13. oktobra 2011. godine u Sankt Peterburgu održan je XIV Međunarodni seminar Ruskog pomorskog registra brodova pod nazivom: „Kvalitet brodarstva: Standard XXI veka. Pomorska zajednica: Traženje ravnoteže interesa“.

Na seminaru su razmatrane sledeće teme:

  1. Glavni cilj brodskih konstrukcionih standarda IMO
  2. Pomorski saobraćaj i perspektiva pomorske sigurnosti u Evropskoj Uniji
  3. Odnos između prevencije i odgovornosti u oblasti pomorske sigurnosti
  4. Odnos interesa u međunarodnim propisima
  5. Razvoj lučke državne inspekcije u regionu Crnog mora
  6. Šta bi trebalo odgovorni brodovlasnik da očekuju od odgovorne države zastave
  7. Obuka pomoraca u sadašnjim uslovima
  8. Razvoj standarda koji se odnose na ispuštanje gasova u vazduh sa brodova u međunarodnom pomorskom saobraćaju
  9. Unapređenje zaštite životne sredine i praćenje sistema u Crnom moru i mediteranskom regionu
  10. Unapređenje korporativne društvene odgovornosti: put ka kvalitetu isporuke
  11. Drugog dana seminara razmatrane su sledeće teme:
  12. Konvencija iz Hong Konga, operativno iskustvo i realnost reciklaže brodova
  13. Ključne inicijative za poboljšanje pomorske sigurnosti, bezbednosti i zaštite životne sredine koje je preduzeo INTERTANKO
  14. Izrada ruskog zakonodavstva iz oblasti sigurnosti pomorskog saobraćaja

Nakog svih izlaganja učesnici 14. Međunarodnog seminara su usvojili zajedničku izjavu.

Kompletan izveštaj





04.10.2011.

KOMISIJA ZA STANDARDE I SRODNA DOKUMENTA ISS/KS R188, BRODOGRADNJA I POMORSKE KONSTRUKCIJE USVOJILA STANDARDE

Direktor Instituta za standardizaciju Srbije doneo je Rešenje Br. 1065/33-20-02/2011. o obrazovanju komisije za standarde i srodna dokumenta KS R188, Brodogradnja i pomorske konstrukcije.

Predmet rada Komisije za standarde je standardizacija u oblasti brodogradnje za brodove i plovidbu na unutrašnjim plovnim putevima, kao i opreme i elemenata konstrukcije malih plovila, uključujići i čamce i opremu za spasavanje.

Komisija je održala više sednica i usvojila određen broj standarda koji su prošli javnu raspravu.

Kompletan izveštaj

Objavljeni standardi u 2011.
Standardi u fazi nacrta
Standardi u fazi projekta
Standardi u planu za 2012.




17.06.2011.

39. SEDNICA RADNE GRUPE ZA STANDARDIZACIJU TEHNIČKIH I SIGURNOSNIH ZAHTEVA U UNUTRAŠNJEM VODNOM TRANSPORTU (UNECE - KOMITET ZA UNUTRAŠNJI TRANSPORT)

39. sednica Radne grupe za standardizaciju tehničkih i sigurnosnih zahteva u unutrašnjem vodnom transportu (UNECE - Komitet za unutrašnji transport) održana je u Ženevi u periodu od 15.06 do 17. 06. 2011. na kojoj su učestvovali predstavnici iz 13 zemalja, kao i predstavnici Savske, Dunavske i Rajnske rečne komisije kao i delegacija EU.

Na sednici su razmatrani amandmanima Rezolucije 61 na poglavlja 1 i 2, specijalne odredbe za rečno-morske brodove, minimalni tehnički zahtevi za brodske kompjutere, uzajamno priznavanje brodarskih isprava, buduća saradnja na izradi evropske baze podataka brodova, predlog plana budućeg rada na dokumentu CEVNI, predlog amandmana za dostavljanje na 55. sednicu Komiteta za tranport, predlozi novih amandmana na CEVNI, strateški razvoj infrastrukture na unutrašnjim plovnim putevima, Rezolucija 59, uspostavljanje zajedničkih principa i tehničkih zahteva za Panevropske rečne informacione servise (RIS), Rezolucija 48, predlozi na UNECE preporuke u vezi sa identifikatorima pomorskih mobilnih službi, Panevropska pravila o generalnoj havariji i ograničenju odgovornosti u unutrašnjoj plovidbi, rekreativna plovidba i saradnja sa EU, rečnim komisijama i drugim međunarodnim organizacijama koje se bave pitanjima unutrašnje plovidbe.

Kompletan izveštaj




20.05.2011.

89. ZASEDANJE KOMITETA ZA POMORSKU SIGURNOST IMO

U peridu od 11. do 20. maja 2011. godine u Londonu je održano 89. zasedanja Komiteta za pomorsku sigurnost Međunarodne pomorske organizacije (IMO).

Zasedanju Komiteta za pomorsku sigurnost je prisustvovalo preko pesto delegata koji su predstavljali 101 država članica. Zasedanju komiteta prisustvovale su dve pridružene članice IMO, četiri agencije Ujedinjenih nacija, sedam međunarodnih organizacija i 38 nevladinih organizacija, koje imaju konsultativni status.

Na 89. zasedanju Komiteta za pomorsku sigurnost usvojene su sledeće rezolucije:

  1. Izmene i dopune Međunarodne konvencije o sigurnosti ljudskog života na moru – SOLAS Konvencija, MSC.317(89)
  2. Izmene i dopune Međunarodnog pomorskog pravilnika o čvrstim rasutim teretima – IMSBC Pravilnik, MSC.318(89)
  3. Izmene Dela B Međunarodnog pravilnika o stabilitetu neoštećenog broda – IS Pravilnik, MSC.319(89)
  4. Izmene i dopune Međunarodnog pravilnika o uređajima za spasavanje – LSA Pravilnik, MSC.320(89)
  5. Izmene i dopune Preporuka za probu uređaja za spasavanje, MSC.321(89)
  6. Međunarodna razmena LRIT podataka, MSC.322(89)
  7. Izmene i dopune Preporuka za probu uređaja za spasavanje, MSC.323(89)
  8. Sprovođenje smernicama najbolje prakse upravljanja, MSC.324(89)

Kompletan izveštaj

Rezolucija MSC.317(89)
Rezolucija MSC.318(89)
Rezolucija MSC.319(89)
Rezolucija MSC.320(89)
Rezolucija MSC.321(89)
Rezolucija MSC.322(89)
Rezolucija MSC.323(89)
Rezolucija MSC.324(89)




15.04.2011.

ZASEDANJE RADNE GRUPE ZA TEHNIČKA PITANJA PRI DUNAVSKOJ KOMISIJI


Zasedanje Radne grupe za tehnička pitanja pri Dunavskoj Komisiji održano je od 12. do 14. aprila 2011. godine u Budimpešti.


Sa aspekta Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu interesantne su bile tačke 1 (stavovi 1.1 i 1.2), 2 i 4 (stav 1.1), a koje se tiču tehničkih pitanja.

Kompletna informacija




18.02.2011.

38. SEDNICA RADNE GRUPE ZA STANDARDIZACIJU TEHNIČKIH I SIGURNOSNIH ZAHTEVA U UNUTRAŠNJEM VODNOM TRANSPORTU (UNECE - KOMITET ZA UNUTRAŠNJI TRANSPORT)

38. sednica Radne grupe za standardizaciju tehničkih i sigurnosnih zahteva u unutrašnjem vodnom transportu (UNECE - Komitet za unutrašnji transport) održana je u Ženevi u periodu od 16.02 do 18. 02. 2011. na kojoj je učešće u radu uzelo 27 predstavnika iz 11 zemalja, kao i predstavnici Savske, Dunavske i Moselske rečne komisije.

Na sednici su razmatrani rezultati 54. sednice Radne grupe za unutrašnji vodni transport, važnost i osobine unutrašnjeg vodnog transporta u ECE, trenutno stanje mreže unutrašnjih međunarodnih evropskih puteva, institucionalni i regulatorni okvir unutrašnje plovidbe u Evropi, Panevropska vizija efikasnog i izdržljivog unutrašnjeg vodnog transporta, implikacije rada Radne grupe za standardizaciju tehničkih i sigurnosnih zahteva u unutrašnjoj plovidbi, uzajamno priznavanje brodarskih isprava, Evropski kod za unutrašnje plovne puteve (CEVNI), amandmani Rezolucije 61 na poglavlja 1 i 2, specijalne odredbe za rečno-morske brodove, minimalni tehnički zahtevi za brodske kompjutere, Rezolucija 59, Panevropska pravila o generalnoj havariji i ograničenju odgovornosti u unutrašnjoj plovidbi, kao i rekreativna plovidba.

Kompletan izveštaj