09.02.2016.
19.01.2016.
POČEO
SA PRIMENOM PRAVILNIK O BRODSKIM ISPRAVAMA I KNJIGAMA
Pravilnik o brodskim ispravama i knjigama koji je objavljen u "Službenom glasniku RS", broj 60 od 08.07.2015., počeo je da se primenjuje od 01.01.2016. godine.
Ovim pravilnikom propisuje se vrsta, sadržina, obrasci i način vođenja brodskih isprava i knjiga, uslovi za izdavanje i prestanak važenja brodskih isprava i knjiga, uslovi i način obaveštavanja o promenama unetim u brodske isprave i knjige, rokovi važenja brodskih isprava i knjiga, kao i način vođenja i sadržina registra izdatih brodskih svedočanstava i svedočanstava o sposobnosti broda za plovidbu i određuje lice, odnosno organ koji je ovlašćen za unošenje podataka u brodske isprave i knjige.
Spisak isprava:
Obrazac
br. 1 – Brodsko
svedočanstvo
Obrazac br. 2 – Tabla
na trupu
Obrazac br. 3 – Privremeni
plovidbeni list
Obrazac br. 4 – Svedočanstvo
o sposobnosti broda za plovidbu
Obrazac br. 5 – Dopunsko
svedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu
Obrazac br. 6 – Privremeno
svedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu u širim zonama
plovidbe
Obrazac br. 7 – Privremeno
svedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu u užim zonama plovidbe
Obrazac br. 8 – Privremeno
svedočanstvo o sposobnosti broda za prevoz putnika
Obrazac br. 9 – Svedočanstvo
o sposobnosti broda za obavljanje probne vožnje
Obrazac br. 10 – Svedočanstvo
o baždarenju
Obrazac br. 11 – Svedočanstvo
o sigurnosti radio-uređaja
Obrazac br. 12 – Svedočanstvo
o bezbednosti i zdravlju na radu na brodu
Obrazac br. 13 – Svedočanstvo
o sposobnosti teretnog uređaja i opreme
Obrazac br. 14 – Svedočanstvo
o deratizaciji i svedočanstvo o oslobođenju od deratizacije
Obrazac br. 15 – Svedočanstvo
o ispravnosti kormilarskog sistema
Obrazac br. 16 – Svedočanstvo
o ispravnosti instalacije za utečnjeni gas
Obrazac br. 17 – Svedočanstvo
o pregledu posuda pod pritiskom
Obrazac br. 18 – Svedočanstvo
o odobrenju za brod
Obrazac br. 19 – Privremeno
svedočanstvo o odobrenju za brod
Obrazac br. 20 – Svedočanstvo
o odobrenju za tanker
Obrazac br. 21 – Privremeno
svedočanstvo o odobrenju za tanker
Obrazac br. 22 – Privremeno
svedočanstvo o sposobnosti plutajućeg objekta za premeštanje
u
svrhu posebnog prevoza
Obrazac br. 23 – Brodski
dnevnik
Obrazac br. 24 – Popis
posade
Obrazac br. 25 – Knjiga
rada za tehnički plovni objekat
Obrazac br. 26 – Zdravstveni
dnevnik
Obrazac br. 27 – Radio
dnevnik
Obrazac br. 28 – Knjiga
o uljima
Obrazac br. 29 – Knjiga
sanitarne otpadne i kaljužne vode
Obrazac br. 30 – Dnevnik
brodskog smeća
Obrazac br. 31 – Registar
izdatih svedočanstava o sposobnosti broda za plovidbu
Obrazac br. 32 – Registar
izdatih brodskih svedočanstava
Pravilnikom o brodskim ispravama i knjigama i Zakonom o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama definiše se procedura važenja roka isprava do narednog redovnog pregleda, uz obavezan uslov obavljanja kontrolnog pregleda na godišnjem nivou radi potvrđivanja važenja svedočanstva o sposobnosti broda za plovidbu u skladu sa procedurom inspekcijskog nadzora u EU.
Ovom procedurom se poboljšava efikasnost rada eksperata Uprave i eliminiše čekanje na izdavanje novih isprava nakon obavljenog godišnjeg kontrolnog pregleda.
Kontrolni pregledi na godišnjem nivou se i dalje obavljaju od strane Uprave, u skladu sa Zakonom o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama, za sva plovila, izuzev za plovila mlađa od 20 godina i plovila 10 godina nakon prepravke nad kojima se kontrolni pregled sprovodi na svakih 30 meseci.
03.12.2015.
DONET PRAVILNIK O POSTUPKU UNUTRAŠNJEG UZBUNJIVANJA U UPRAVI ZA UTVRĐIVANJE SPOSOBNOSTI BRODOVA ZA PLOVIDBU
Dana 03.12.2015. godine, na osnovu člana 16. stav 1 Zakona o zaštiti uzbunjivača (Službeni glasnik Republike Srbije, broj 128/2014), Direktor Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu doneo je Pravilnik o postupku unutrašnjeg uzbunjivanja u Upravi za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu.
19.02.2015.
DONETA JE STRATEGIJA RAZVOJA VODNOG SAOBRAĆAJA REPUBLIKE SRBIJE OD 2015. DO 2025. GODINE
30.10.2014.
U godini kada obeležava 65
godina postojanja, Uprava za utvrđivaje
sposobnosti brodova za plovidbu – organ u sastavu
Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastuktre,
uspešno je implementirala zahteve standarda SRPS ISO
9001:2008.
Sertifikat je, 30. oktobra 2014. godine u prostorijama Uprave na Novom
Beogradu, u ime Uprave primio direktor Slobodan Milošević od
mr Mirjane Stanić, direktora sertifikacionog tela StandCert.
Uprava za utvrđivaje sposobnosti brodova za plovidbu je ovim
sertifikatom potvrdila usaglašenost sistema menadžmenta
kvalitetom sa zahtevima standarda ISO 9001:2008, za oblast tehničkog
nadzora nad plovilima: brodovima, tehničkim plovnim objektima, skelama,
čamcima za javni prevoz u privredne svrhe, plutajućim objektima za
privredne svrhe.
Ovo je jedan od prvih sertifikata dodeljen organu državne uprave za
poslovanje po međunarodnim standardima, sa ciljevima kvaliteta koji su
usmereni ka zadovoljenju zahteva i očekivanja interesnih grupa:
organizacija brodara, državnih organa, međunarodnih organizacija i
građana; društva u pogledu primene propisa; zaposlenih u
unutrašnjim jedinicama Uprave; saradnika Uprave,
podisporučilaca materijala, opreme i usluga.
Sertifikat je dobijen od renomiranog sertifikacionog tela StandCert,
akreditovanog od stane Akreditacionog tela Srbije – ATS.
![]() |
|
![]() mr
Mirjana Stanić i Slobodan Milošević prilikom uručenja
sertifikata
|
![]() |
![]() Tim Uprave za utvrđivaje sposobnosti brodova nakon dobijanja priznanja za uspešno uveden sistem kvaliteta |
Na osnovu člana 91. stav 4. Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama ("Službeni glasnik RS", br. 73/10 i 121/12), Ministar saobraćaja, uz saglasnost Ministra finansija, doneo je
Ovim Pravilnikom utvrđuje se visina takse za vršenje tehničkog nadzora nad brodovima unutrašnje plovidbe, tehničkim plovnim objektima, skelama, kao i čamcima i plutajućim objektima namenjenim za privredne svrhe (u daljem tekstu: tehnički nadzor).
Visina takse za vršenje tehničkog nadzora data je u Prilogu - Tarifa za pružanje stručne usluge vršenja tehničkog nadzora nad brodovima unutrašnje plovidbe, tehničkim plovnim objektima, skelama, kao i čamcima i plutajućim objektima namenjenim za privredne svrhe a nalazi se i na web prezentaciji uprave na adresi www.uprava-brodova/tarifa.
Danom početka primene ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o visini naknada za vršenje tehničkog nadzora nad brodovima unutrašnje plovidbe ("Službeni glasnik RS", broj 54/12).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije" br. 114/13, a primenjuje se od 1. januara 2014. godine.
Na osnovu Zakona o republičkim administrativnim taksama (Sl. glasnik RS br.43/03, 51/03....47/13, 65/13), shodno tarifnom broju 1, zahtev za vršenje tehničkog nadzora brodova i svih usluga koje su navedene na web prezentaciji uprave na adresi www.uprava-brodova/usluge taksira se iznosom od 290,00 dinara a uplata se vrši na račun Budžeta Republike Srbije br. 840-742221843-57, po modelu 97, sa pozivom na broj 66-013107677749, za svrhu uplate republičke administrativne takse. Uplatu navedene takse, prilikom podnošenja zahteva, pravna lica dokumentuju svojim overenim izvodom sa računa ili potvrdom banke da je transakcija izvršena, a fizička lica dokumentuju nalogom za uplatu overenim od strane banke preko koje je transakcija realizovana.
Za dobijanje saglasnosti Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu da nadležni organ druge države izvrši pregled plovila radi izdavanja Privremenog svedočanstva - dozvole za jednokratno putovanje do matične luke potrebno je, shodno tarifnom broju 11, da podnosilac zahteva, pored gore navedene takse za zahtev, uplati još 290.00 dinara na isti račun budžeta Republike Srbije, sa istim pozivom na broj, za svrhu republičke administrativne takse i da Upravi dostavi dokaz o tome.
Po zahtevima korisnika usluga uz koje nije priložen dokaz o uplati propisane takse, Uprava neće postupati dok taj dokaz ne primi.
Plaćanja takse za zahtev oslobođeni su organi, organizacije, ustanove i institucije Republike Srbije, autonomnih pokrajina i jedinica lokalne samouprave.
Radni nalozi započeti pre stupanja na snagu Pravilnika o visini takse za pružanje stručne usluge tehničkog nadzora nad brodovima unutrašnje plovidbe okončaće se primenom Pravilnika o visini naknada za vršenje tehničkog nadzora nad brodovima unutrašnje plovidbe (Sl. glasnik br.54/12).
19.07.2013.
U peridu od 12. do 21. juna
2013. godine održano je 92. Zasedanjе
Komiteta za pomorsku sigurnost Međunarodne pomorske organizacije (IMO).
Zasedanju Komiteta za pomorsku sigurnost je prisustvovalo preko pesto
delegata koji su predstavljali države članice, pridružene članice,
agencije Ujedinjenih nacija, međunarodne organizacije i nevladine
organizacije koje imaju konsultativni status.
Predsedavajući 92. zasedanja Komiteta za pomorsku sigurnost je bio
Kristijan Brajnhold iz Danske, dok je zamenik predsedavajućeg bio
Muhamed Segar iz Singapura.
Zasedanje Komiteta za pomorsku sigurnost je otvorio Generalni sekretar
IMO-a Koji Sikimicu. U svom pozdravnom obraćanju Komitetu posebnu
pažnju je obratio na sledeće teme:
Generalni Sekretar se još osvrnuo na sledeća pitanja:
provođenje Pravilnika iz Džibutija, inicijativu za reformisanje
strukture potkomiteta, održivi razvoj, globalizaciju, Polarni pravilnik
itd. Podsetio je još i da se ove godine obeležava četrdeset
godina od prihvatanja MARPOL Konvencije i trideset godina rada Svetskog
pomorskog univerziteta u Malmeu koji je osnovao IMO.
Na 92. Zasedanju komiteta su razmotrene sledeće tačke dnevnog reda:
Na 92. zasedanju Komiteta za pomorsku sigurnost usvojene su rezolucije:
MSC.349(92), MSC.350(92), MSC.351(92), MSC.352(92), MSC.353(92),
MSC.354(92), MSC.355(92), MSC.356(92), MSC.357(92), MSC.358(92),
MSC.359(92), MSC.360(92), MSC.361(92), MSC.362(92), MSC.363(92) i
MSC.364(92) dok su sledeći nacrti rezolucija upućeni
Skupštini na usvajanje:
03.06.2013.
Na zasedanju Saveta OTNK
razmotrene su sledeće tačke dnevnog reda:
Predstavnici
Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu su,
u okviru četvrte tačne dnevnog reda, obavili prezentaciju u kojoj su
predstavili aktivnosti koje su obavljene u prethodnom periodu,
organizacionu strukturu, trendove i buduće planove.
Najznačajnije
aktivnosti koje su obavljene u periodu između dva
zasedanja Saveta OTNK su izrada Dela 1
„Klasifikacija“ OTNK
Pravila za čamce i izrada drugog izdanja OTNK Pravila za Klasifikaciju
i projektovanje brodova unutrašnje plovidbe.
Savet je
razmotrio i prihvatio Izveštaj predsedavajućeg OTNK
radne grupe za kvalitet i Izveštaj predsedavajućeg OTNK
radne
grupe za proučavanje i razvoj. Za vreme zasedanja predstavljeni su
rezultati UN ECE radnih tela i tekuće aktivnosti Dunavske komisije.
Savet je prihvatio Plan rada OTNK za period do sledećeg redovnog
zasedanja OTNK Saveta.
Za
predsedavajućeg Saveta OTNK u periodu od 2013. godine do 2015.
godine izabran je Čin Ngok Zjao, generalni direktor Vijetnamskog
registra, a sledeće zasedanje Saveta bi trebalo da bude održano u
aprilu ili maju 2014. godine u Vijetnamu.
Na kraju dvodnevnog zasedanja članice OTNK su potpisale Izveštaj sa zasedanja Saveta OTNK. Svečanom potpisivanju izveštaja prisustvovali su i prestavnici Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu.
20.03.2013.
Ministarstvo saobraćaja Republike Srbije organizovalo je 19. marta
2013. godine, pred prepunom salom Media centru u Beogradu, panel
diskusiju pod nazivom "Reke Srbije - Kako do efikasnijeg transporta" i
objavilo planove za početak obnove srpskog brodarstva i brodogradnje,
kao i ulaganje ukupno 345 miliona evra u unapređenje plovnih puteva
Dunava, Save, Tise i kanala Dunav-Tisa-Dunav.
Izlagači po ovoj temi su bili Mirjana Trifunović, pomoćnica ministra za
vodni saobraćaj i bezbednost plovidbe, Slobodan Milošević,
direktor Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu i
Ljubiša Mihajlović, direktor Direkcije za vodne puteve.
Mirjana Trifunović je iznela zanimljive statističke podatke i dala
informaciju o zakonodavnim i institucionalnim reformama. Takođe je
navela tekuće projekte a zatim kao buduće projektne aktivnosti
potencirala hidrotehničke radove na reci Dunav, uklanjanje potopljene
flote iz Drugog svetskog rata u sektoru Prahova i hodrotehničke radove
na reci Savi. Kao zaključak je iznela da je planirana izrada mini
studije izvodljivosti koja će dati preporuku kako da se obnovi srpska
flota.
Slobodan Milošević, direktor Uprave za utvrđivanje
sposobnosti brodova za plovidbu, govorio je na temu "Stanje rečne
flote". U uvodu je izneo osnovne informacije o Upravi kao i
šta tehnički nadzor obuhvata.
Takođe je naveo da je prethodni period imao trend povećane ponude
polovnih plovnih objekata, da se zbog trenutne ekonomske situacije ne
očekuje povećanje broja plovnih objekata u narednom perodu, da se zbog
nedostatka kapitala ne očekuje gradnja novih objekata osim u oblasti
malih putničkih plovila gde se očekuje poboljšanje
Slobodan
Milošević je rekao da u Srbiji ima 939 plovnih
objekata, od čega je po vremeno aktivno 643. Prosečna starost srpske
flote je preko 40 godina, a dozvolu ima 311 brodova od čeka su 133
samohodni objekti dodajući da su ti podaci zabrinjavajući ali da je
tehničko stanje flote je još uvek zadovoljavajuće iz razloga
što je flota građena pod nadzorom i u skladu sa
klasifikacionim pravilima bivšeg Jugoregistra i
što su pregledi koje vrši Uprava po obimu i
kvalitetu takvi da se bezbednost objekata i ljudi i dalje održava na
zahtevanom nivou
Kao primere problematike koja proizilazi iz novih propisa naveo je da
tankeri sa dvostrukom oplatom postaju obavezni posle 2018, da je
minimalna srednja brzina sastava povećana na 13 km/h), da postoje novi
zahtevi za navigacionu opremu i da skele za prevoz ljudi moraju biti
samohodne itd.
Stoji činjenica da je neophodna modernizacija flote, ali da bez
učešća države nema pomaka u razvoju ove privredne grane
što bi se moglo realizovati otvaranjem fonda za izgradnju
brodova, kupovanjem novoizgrađenih brodova na lizing i uključivanjem
domaćih brodogradilišta što bi sve uticalo na
ukupnu privrednu aktivnost i povećanje zaposlenosti.
Ljubiša Mihajlović, direktor Direkcije za vodne puteve, je
najavio da će uskoro biti gotovi projekti za radove na šest
najkritičnijih deonica na Dunavu od Bačke Palanke do Zemuna i da će te
radove finansirati EU sa oko 10 miliona evra a da će do kraja godine
počeće i prvi radovi na obnovi plovnog toka Save.
Gospodin Gomez iz Delegacije EU u Srbiji i gospodin Mateo Petrone,
direktor Evropske banke za obnovu i razvoj, najavili su da će nastaviti
da pomažu Srbiju u ovoj oblasti.
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Izlaganje Slobodana Miloševića
15.02.2013.
26.12.2012.
U Službenom glasniku Republike Srbije broj 121/12 od 24.12.2012.
objavljen je Zakon o izmenama i dopunama Zakona o plovidbi i lukama na
unutrašnjim vodama.
Prema ovom Zakonu u članu 90g definisani su rokovi za
vršenje redovnih pregleda i to: (1) za putničke brodove,
tankere i druge brodove koji prevoze opasnu robu i ledolomce čelične
konstrukcije svakih pet godina, (2) za ostale brodove čelične
konstrukcije svakih deset godina, 3) za brod čiji je trup izrađen od
drveta, aluminijumskih legura ili plastične mase svake treće godine.
U članu 90d određeni ni su rokovi za vršenje kontrolnog
pregleda i to: (1) za brodove čiji je trup izgrađen od drveta,
aluminijumskih legura, plastičnih masa, sve putničke brodove, tankere i
druge brodove koji prevoze opasnu robu, ledolomce i sve ostale brodove
čelične konstrukcije, starosti preko 20 godina, odnosno 10 godina posle
prepravke svake godine; (2) za ostale brodove čelične konstrukcije
starosti do 20 godina, odnosno 10 godina posle prepravke svakih 30
meseci.
Članom 90l određeno je da je obim vanrednog pregleda nakon raspreme
duže od jedne godine istovetan je sa redovnim pregledom.
Odredbom ovog zakona o utvrđivanju sposobnosti broda za plovidbu (član
97) koje se odnose na brod i tehnički plovni objekat, odnose se i na
skelu, premeštanje plutajućeg objekta u svrhu posebnog
prevoza kao i na čamac kojim se obavlja javni prevoz.
Članom 104a određeno je da brod koji ima ispravu o sposobnosti broda za
plovidbu koja je izdata u skladu sa odredbama Konvencije o plovidbi
Rajnom, sa izmenama i dopunama, mora da poseduje i dopunsko
svedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu ako: (1) plovi na
međunarodnim i međudržavnim vodnim putevima Republike Srbije, a
ispunjava niže tehničke zahteve za brodove od onih koji su sadržani u
Tehničkim pravilima i (2) plovi na državnim vodnim putevima Republike
Srbije na kojima važe viši tehnički zahtevi za brodove u
skladu sa Tehničkim pravilima.
U članu 106 stoji sledeće: (1) Brod mora da ima svedočanstvo o
sposobnosti broda za plovidbu. (2) Svedočanstvo o sposobnosti broda za
plovidbu, kojim se utvrđuje da brod odgovara zahtevima Tehničkih
pravila, izdaje Uprava, nakon izvršenog pregleda iz člana
86. ovog zakona. (3) Svedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu
izdato novosagrađenim brodovima u skladu sa zahtevima Tehničkih
pravila, izdaje se na rok koji ne može da bude duži od pet godina za
putničke brodove i deset godina za sva ostala plovila. (4) Rok važenja
utvrđuje se u svakom konkretnom slučaju u skladu sa zahtevima Tehničkih
pravila. (5) Rok važenja se upisuje u svedočanstvo o sposobnosti broda
za plovidbu. (6) U slučaju brodova koji su u eksploataciji pre
izdavanja svedočanstva o sposobnosti broda za plovidbu u skladu sa
odredbama ovog zakona i zahtevima Tehničkih pravila, rok važenja
svedočanstva o sposobnosti broda za plovidbu utvrđuje se od slučaja do
slučaja, na osnovu rezultata kontrolnog pregleda i ne može da bude duži
od rokova iz stava 1. ovog člana.
12.11.2012.
U Službenom glasniku Republike Srbije broj 99 od 16.10.2012. objavljen
je Pravilnik o načinu obavljanja probne vožnje brodova i o zonama
plovidbe brodova koji je Ministar saobraćaja doneo na osnovu člana 93.
stav3. Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama
("Službeni glasnik RS", broj 73/10).
Ovim pravilnikom propisuje se način obavljanja probne vožnje broda i
tehničkog plovnog objekta a u prilogu su date Zone plovidbe broda u
kojima se obavljaju probne vožnje.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o
načinu obavljanja probne vožnje brodova ("Službeni list SRJ", broj
29/98).
04.06.2012.
U Službenom glasniku Republike Srbije broj 54 od 29.05.2012. objavljena
je Tarifa za vršenje tehničkog nadzora nad brodovima
unutrašnje plovidbe.
Na osnovu člana 91 Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim
vodama Ministar za infrastrukturu i energetiku doneo je Pravilnik o
visini naknada za vršenje tehničkog nadzora nad brodovima
unutrašnje plovidbe. Ovim Pravilnikom utvrđena je visina
naknade
za vršenje tehničkog nadzora nad brodovima
unutrašnje
plovidbe koja je data u Tarifi za vršenje tehničkog nadzora
nad
brodovima unutrašnje plovidbe. Danom stupanja na snagu ovog
Pravilnika prestaje da važi Tarifa o visini naknada za pružanje usluga
korisnicima Savezne javne ustanove Jugoslovenski registar brodova
unutrašnje plovidbe koju je doneo Savet te ustanove na
sednici
od 21.12.1999. godine.
20.12.2011.
Predavanje na Mašinskom fakultetu
Na redovnom sastanku Društva brodograđevinskih inženjera i tehničara, koji je vodio prof. dr Milorad Motok, održanom 14. novembra 2011. godine na Mašinskom fakultetu u Beogradu, pred velikim i kompetentnim auditorijumom, Mišo Macura, načelnik odeljenja za tenički nadzor u Upravi za utvrđivanje sposobnosti za plovidbu, održao je predavanje pod naslovom TRANSFORMACIJA JUGOREGISTRA U UPRAVU ZA UTVRĐIVANjE SPOSOBNOSTI BRODOVA ZA PLOVIBU.
![]() ![]() ![]() |
U periodu od 12. do 13. oktobra 2011. godine u Sankt Peterburgu održan je XIV Međunarodni seminar Ruskog pomorskog registra brodova pod nazivom: „Kvalitet brodarstva: Standard XXI veka. Pomorska zajednica: Traženje ravnoteže interesa“.
Na seminaru su razmatrane sledeće teme:
Nakog svih izlaganja učesnici 14. Međunarodnog seminara su usvojili zajedničku izjavu.
KOMISIJA ZA STANDARDE I SRODNA DOKUMENTA ISS/KS R188, BRODOGRADNJA I POMORSKE KONSTRUKCIJE USVOJILA STANDARDE
Direktor
Instituta za standardizaciju Srbije doneo je Rešenje Br.
1065/33-20-02/2011. o obrazovanju komisije za standarde i srodna
dokumenta KS R188, Brodogradnja i pomorske konstrukcije.
Predmet
rada Komisije za standarde je standardizacija u oblasti brodogradnje
za brodove i plovidbu na unutrašnjim plovnim putevima, kao i
opreme
i elemenata konstrukcije malih plovila, uključujići i čamce i
opremu za spasavanje.
Komisija
je održala više sednica i usvojila određen broj standarda
koji
su
prošli javnu raspravu.
Kompletan
izveštaj
Objavljeni
standardi u 2011.
Standardi
u fazi nacrta
Standardi
u fazi projekta
Standardi
u planu za 2012.
17.06.2011.
39. SEDNICA RADNE GRUPE ZA STANDARDIZACIJU TEHNIČKIH I SIGURNOSNIH ZAHTEVA U UNUTRAŠNJEM VODNOM TRANSPORTU (UNECE - KOMITET ZA UNUTRAŠNJI TRANSPORT)
39.
sednica Radne grupe za standardizaciju tehničkih i sigurnosnih
zahteva u unutrašnjem vodnom transportu (UNECE - Komitet za
unutrašnji transport) održana je u Ženevi u periodu od 15.06
do
17. 06. 2011. na kojoj su učestvovali predstavnici iz 13 zemalja,
kao i predstavnici Savske, Dunavske i Rajnske rečne komisije kao i
delegacija EU.
Na
sednici su razmatrani amandmanima Rezolucije 61 na poglavlja 1 i 2,
specijalne odredbe za rečno-morske brodove, minimalni tehnički
zahtevi za brodske kompjutere, uzajamno priznavanje brodarskih
isprava, buduća saradnja na izradi evropske baze podataka brodova,
predlog plana budućeg rada na dokumentu CEVNI, predlog amandmana za
dostavljanje na 55. sednicu Komiteta za tranport, predlozi novih
amandmana na CEVNI, strateški razvoj infrastrukture na
unutrašnjim
plovnim putevima, Rezolucija 59, uspostavljanje zajedničkih principa
i tehničkih zahteva za Panevropske rečne informacione servise
(RIS), Rezolucija 48, predlozi na UNECE preporuke u vezi sa
identifikatorima pomorskih mobilnih službi, Panevropska pravila o
generalnoj havariji i ograničenju odgovornosti u unutrašnjoj
plovidbi, rekreativna plovidba i saradnja sa EU, rečnim komisijama i
drugim međunarodnim organizacijama koje se bave pitanjima
unutrašnje
plovidbe.
20.05.2011.
89. ZASEDANJE KOMITETA ZA POMORSKU SIGURNOST IMO
U
peridu od 11. do 20. maja 2011. godine u Londonu je održano 89.
zasedanja Komiteta za pomorsku sigurnost Međunarodne pomorske
organizacije (IMO).
Zasedanju Komiteta za pomorsku sigurnost
je prisustvovalo preko pesto delegata koji su predstavljali 101
država članica. Zasedanju komiteta prisustvovale su dve pridružene
članice IMO, četiri agencije Ujedinjenih nacija, sedam međunarodnih
organizacija i 38 nevladinih organizacija, koje imaju konsultativni
status.
Na 89. zasedanju Komiteta za pomorsku sigurnost
usvojene su sledeće rezolucije:
Kompletan
izveštaj
Rezolucija
MSC.317(89)
Rezolucija
MSC.318(89)
Rezolucija
MSC.319(89)
Rezolucija
MSC.320(89)
Rezolucija
MSC.321(89)
Rezolucija
MSC.322(89)
Rezolucija
MSC.323(89)
Rezolucija
MSC.324(89)
15.04.2011.
ZASEDANJE RADNE GRUPE ZA TEHNIČKA PITANJA PRI DUNAVSKOJ KOMISIJI
Sa aspekta
Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu interesantne
su bile tačke 1 (stavovi 1.1 i 1.2), 2 i 4 (stav 1.1), a koje se
tiču tehničkih pitanja.
18.02.2011.
38. SEDNICA RADNE GRUPE ZA STANDARDIZACIJU TEHNIČKIH I SIGURNOSNIH ZAHTEVA U UNUTRAŠNJEM VODNOM TRANSPORTU (UNECE - KOMITET ZA UNUTRAŠNJI TRANSPORT)
38.
sednica Radne grupe za standardizaciju tehničkih i sigurnosnih
zahteva u unutrašnjem vodnom transportu (UNECE - Komitet za
unutrašnji transport) održana je u Ženevi u periodu od 16.02
do
18. 02. 2011. na kojoj je učešće u radu uzelo 27
predstavnika iz
11 zemalja, kao i predstavnici Savske, Dunavske i Moselske rečne
komisije.
Na
sednici su razmatrani rezultati 54. sednice Radne grupe za
unutrašnji
vodni transport, važnost i osobine unutrašnjeg vodnog
transporta
u
ECE, trenutno stanje mreže unutrašnjih međunarodnih
evropskih
puteva, institucionalni i regulatorni okvir unutrašnje
plovidbe
u
Evropi, Panevropska vizija efikasnog i izdržljivog
unutrašnjeg
vodnog transporta, implikacije rada Radne grupe za standardizaciju
tehničkih i sigurnosnih zahteva u unutrašnjoj plovidbi,
uzajamno
priznavanje brodarskih isprava, Evropski kod za unutrašnje
plovne
puteve (CEVNI), amandmani Rezolucije 61 na poglavlja 1 i 2,
specijalne odredbe za rečno-morske brodove, minimalni tehnički
zahtevi za brodske kompjutere, Rezolucija 59, Panevropska pravila o
generalnoj havariji i ograničenju odgovornosti u unutrašnjoj
plovidbi, kao i rekreativna plovidba.