Министарство саобраћаја Републике Србије организовало је 19. марта 2013. године пред препуном салом Медиа центру у Београду панел дискусију под називом „Реке Србије – Како до ефикаснијег транспорта“ и објавило планове за почетак обнове српског бродарства и бродоградње, као и улагање укупно 345 милиона евра у унапређење пловних путева Дунава, Саве, Тисе и канала Дунав-Тиса-Дунав.
Излагачи по овој теми су били Мирјана Трифуновић, помоћница министра за водни саобраћај и безбедност пловидбе, Слободан Милошевић, директор Управе за утврђивање способности бродова за пловидбу и Љубиша Михајловић, директор Дирекције за водне путеве.
Мирјана Трифуновић је изнела занимљиве статистичке податке и дала информацију о законодавним и институционалним реформама. Такође је навела текуће пројекте а затим као будуће пројектне активности потенцирала хидротехничке радове на реци Дунав, уклањање потопљене флоте из Другог светског рата у сектору Прахова и ходротехничке радове на реци Сави. Као закључак је изнела да је планирана израда мини студије изводљивости која ће дати препоруку како да се обнови српска флота.
Слободан Милошевић, директор Управе за утврђивање способности бродова за пловидбу, говорио је на тему „Стање речне флоте“. У уводу је изнео основне информације о Управи као и шта технички надзор обухвата.
Такође је навео да је претходни период имао тренд повећане понуде половних пловних објеката, да се због тренутне економске ситуације не очекује повећање броја пловних објеката у наредном пероду, да се због недостатка капитала не очекује градња нових објеката осим у области малих путничких пловила где се очекује побољшање Слободан Милошевић је рекао да у Србији има 939 пловних објеката, од чега је по времено активно 643. Просечна старост српске флоте је преко 40 година, а дозволу има 311 бродова од чека су 133 самоходни објекти додајући да су ти подаци забрињавајући али да је техничко стање флоте је још увек задовољавајуће из разлога што је флота грађена под надзором и у складу са класификационим правилима бившег Југорегистра и што су прегледи које врши Управа по обиму и квалитету такви да се безбедност објеката и људи и даље одржава на захтеваном нивоу.
Као примере проблематике која произилази из нових прописа навео је да танкери са двоструком оплатом постају обавезни после 2018, да је минимална средња брзина састава повећана на 13 km/h), да постоје нови захтеви за навигациону опрему и да скеле за превоз људи морају бити самоходне итд.
Стоји чињеница да је неопходна модернизација флоте, али да без учешћа државе нема помака у развоју ове привредне гране што би се могло реализовати отварањем фонда за изградњу бродова, куповањем новоизграђених бродова на лизинг и укључивањем домаћих бродоградилишта што би све утицало на укупну привредну активност и повећање запослености.
Љубиша Михајловић, директор Дирекције за водне путеве, је најавио да ће ускоро бити готови пројекти за радове на шест најкритичнијих деоница на Дунаву од Бачке Паланке до Земуна и да ће те радове финансирати ЕУ са око 10 милиона евра а да ће до краја године почеће и први радови на обнови пловног тока Саве.
Господин Гомез из Делегације ЕУ у Србији и господин Матео Петроне, директор Европске банке за обнову и развој, најавили су да ће наставити да помажу Србију у овој области.